Clubul și Centrul de Marketing de la USV

Marketingul este cea mai profitabilă investiție pe care o poți face! Trăim într-o lume a percepțiilor și, în marketing, singurul adevăr este cel al consumatorilor.

 

Perioada studenției reprezintă o etapă extrem de importantă în dezvoltarea intelectuală, dar și psiho-emoțională a oricărui individ. De aceea este primordial ca etapa respectivă să fie una constructivă, care ulterior să contribuie la crearea unei temelii profesionale. Deci, un student pregătit din toate punctele de vedere trebuie să fie unul implicat şi informat, conectat cu tot ce înseamnă mediul academic, dar şi cu programe sau proiecte suplimentare.

Proiectele precum Clubul şi Centrul de Marketing nu fac altceva decât să reprezinte o cărămidă, care alăturată cu restul cunoștințelor și experiențelor acumulate vor ajunge să constituie acea temelie profesională care va duce la funcționarea sănătoasă a individului atât în societate, cât și în mediul în care activează. Aici, studenților li se oferă posibilitatea să aplice în practică ceea ce au învățat în teorie la disciplinele Marketing, Marketing în turism, Marketing public și Tehnici promoționale. În plus, aceștia află despre procesul de muncă într-o echipă de profesioniști. Un alt avantaj este faptul că studenții  adaugă experiență la CV-ul lor, câștigă încredere în sine, obțin siguranță profesională și împlinire interioară, învață să comunice empatic cu ceilalți, își descoperă vocația și devin mai stăpâni pe ceea ce cunosc deja. De asemenea, membrilor li se asigură practica și facilitarea găsirii unui loc de muncă în domeniul marketingului și vânzărilor. Ba, mai mult, membrii activi obțin un certificat care atestă experiența profesională în marketing și vânzări, dar şi o recomandare.

Organizația studențească intitulată Clubul de Marketing a fost înființată în anul 2000, de către domnul Conf. univ. dr. Alexandru-Mircea Nedelea, doamna lector univ. dr. Gabriela Cioban și domnul asistent univ. dr. Costel Cioban, în urma identificării unei nevoie reale de educație în această direcție pe piața suceveană. Organizația a fost concepută drept un organism de cercetare în cadrul Facultății de Economie, Administrație și Afaceri, la universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava. Printre proiectele derulate împreună cu studenții se numără: Workshopul Secretele oamenilor de succes; concursurile: Sucevenii au talent, Campionatul Liceelor, Campionatul specializărilor; traininguri precum: Public speaking și comunicare eficientă, Marketing și vânzări; expoziții cu vânzare în scopuri caritabile; campanii de promovare pentru firme-sponsor etc.

Conf. univ. dr. Alexandru-Mircea Nedelea, coordonatorul Clubului de Marketing, ne-a vorbit despre această realizare și despre impactul organizației asupra studenților:

„În ceea ce mă privește, consider că un profesor se simte împlinit în momentul în care se întâlnește cu foștii studenți, care au devenit specialiști în domeniul predat de acesta. Am avut parte de astfel de satisfacții inclusiv în momentul în care managerii unor firme mi-au adus la cunoștință faptul că au angajat absolvenți ai Facultății de Economie, Administrație și

Afaceri din cadrul Universității Ștefan cel Mare din Suceava care și-au început cariera în cadrul proiectului Exercițiu de marketing. Experiența câștigată de acești studenți prin implicarea în cadrul unor proiecte derulate în cadrul Clubului de Marketing i-a ajutat să-și dezvolte ulterior o carieră sau să demareze o afacere”.

Conf. univ. dr. Alexandru-Mircea Nedelea

 

Vorbind despre scopul general al proiectului, dl. Alexandru-Mircea Nedelea ne-a explicat: „În cadrul Centrului de Marketing desfășurăm acțiuni și proiecte prin care încercăm să

conștientizăm importanța Marketingului pentru succesul oricărei afaceri. Astfel, am organizat nouă ediții ale workshopului Marketing și vânzări,  în cadrul cărora au fost invitați specialiști,

reprezentanți sau directori de marketing ale unor firme din județul Suceava, Neamț și Botoșani. Aceștia au împărtășit din experiența lor studenților suceveni. În plus, acordăm sprijin și

consultanță firmelor interesate să-și promoveze oferta, să-și îmbunătățească activitatea de marketing, să realizeze studii de piață”.

Conceptul de Marketing este perceput destul de diferit de la persoană la persoană, fiind un subiect destul de controversat. Însă, domnul Nedelea reușește să clarifice aceste confuzii: „    Unii văd în marketing un salvator al civilizației moderne, iar alții doar un instrument de manipulare, corupere și dezumanizare a consumatorului anonim, pe care-l împinge în vârtejul unui supraconsum inutil. Multă lume consideră marketingul ca fiind ceva imoral, ceva menit să manipuleze oamenii, pentru ca aceștia să cheltuie mai mulți bani pe produse și servicii de care nu au neapărată nevoie. Marketingul este o știință care include o serie întreagă de instrumente. O știință nu poate fi imorală, la fel cum un instrument nu poate fi imoral. Imorali pot fi cei care folosesc aceste instrumente”.

 

Începe-ți cariera în marketing alăturându-te unui grup care te va ajuta să evoluezi și te va motiva permanent să te autodepășești. Învață etapele de care ai nevoie pentru a transforma marketingul dintr-o simplă pasiune într-o sursă de venit, într-un cadru plăcut, creativ oferit de Clubul și Centrul de Marketing.  Detalii suplimentare legate de Clubul și Centrul de Marketing găsiți aici: www.facebook.com/centruldemarketing. (Sabrina Vacari, CRP III)

 

                  Sabrina Vacari

You may also like...

Sari la conținut